2026'daki çift tahta testleri 2026'dan itibaren çift yönetim kurulu testlerini tanıttı: 2026'dan itibaren 10. sınıf için çift kart testleri tanıtıldı. Bu, Hint eğitim manzarasında önemli bir değişikliktir. Taslağa göre CBSE, Şubat ve Mayıs aylarında 10. sınıftaki öğrenciler için bu çift yönetim kurulu sınavlarını gerçekleştirecek. Bu karar, ulusun farklı bir öğrenci nüfusu ve farklı eğitim standartlarıyla bağlantılı zorluklarla uğraşması durumunda gelir. Ülkenin eğitim sistemini geliştirmek için heyecan verici fırsatlar sunuyor. Kapsamlı bir değerlendirme modeline dayanarak, bu yeni yaklaşım öğrencilere beceri ve bilgileri hakkında daha iyi bir değerlendirme sağlamayı amaçlamaktadır.
2026'dan itibaren ikili sınavlar: Bu reform, öğrencilerin derecelendirmelerini iyileştirmeyi, başarısızlıkları azaltmayı ve akademik büyümeyi teşvik etmeyi ve aynı zamanda öğrencilerin farklı ihtiyaçları ve farklı eğitim standartları gibi zorluklarla başa çıkmayı amaçlamaktadır. (Fotoğraf: Sunil Ghosh/FileFoto)
Girişim, öğrencileri farklı sınav komiteleri arasında seçerek esnekliği artırmaya ve öğrenme yollarını kişiselleştirmeye çalışır. Nihayetinde, bu adım daha rekabetçi ve yenilikçi bir ortamı teşvik etme potansiyeline sahiptir. Değerlendirme yöntemlerini yeniden ele alabilir ve öğretim stratejilerini ve öğrencilerin ülke genelindeki taahhüdünü etkileyebilir, bu da uluslararası eğitimin demokratikleşmesi hakkında daha kapsamlı tartışmalara yol açar.
Buna ek olarak, öğrenci başarısızlığı olasılığını önemli ölçüde azaltacak ve geleneksel bilim ve matematiğe odaklanan konuların araştırılmasını araştıracaktır. Bu adaptasyon hem öğretmenlere hem de öğrencilere fayda sağlar, çünkü öğretmenler öğrencilerini sınavlarında, özellikle de belirli nedenlerle sınavların tamamı veya bir kısmı için bulunmayan öğrenciler için daha iyi kesme şansına sahip olacaktır. Ayrıca, bu sınavlar boşluklar bulmalı ve iyileştirici önlemler almalıdır; Bu nedenle, okullar nihayetinde akademik kalite standartlarını iyileştirerek ve iyi sonuçları olan öğrencilerin yüzdesini iyileştirerek fayda sağlayacaktır.
Buna ek olarak, girişim öğrenme boşluklarını belirlemeyi ve düzeltici önlemler almayı, sonuçta okulun akademik standartlarını iyileştirmeyi ve övgüye değer değerlerle mezun olan öğrenci sayısını artırmayı amaçlamaktadır. NEP kapsamındaki 3, 5 ve 8 sınıfları için önerilen derecelendirmelerin nihayet öğrencilerin sınavlara yaklaşma korkusunu azaltması önemlidir.
Ek sınav yok
Bu reformla ilgili en önemli şeylerden biri, öğrencilerin ilk sınavdaki puanlarından memnun oldukları takdirde ikinci denemeleri sırasında belirli konuları atlayabilmeleridir. Bu, öğrencilerin hem sınav toplantılarını tamamlamayı hem de testlerde en iyi performanslarını yansıtan işaret yaprakları almayı seçmelerine yardımcı olabilir. İyi notlar elde etme baskısı çünkü tek şansları orada olmayacak.
Bu yeni modelin bir başka önemli yönü, her iki sınavın tüm müfredatı kapsaması ve öğrencilere her iki oturum için aynı sınav merkezlerine atanmasıdır. Daha üretken olmalarına izin verin ve her şeyi tek şansla vermek yerine bilgilerini geliştirmeye odaklanın. Bununla birlikte, test ücreti modelinin de her iki girişim için ayrı ayrı değiştirildiğini ve toplandığını belirtmek önemlidir. Geliştirilmiş sınav ücretleri, bazı aileler için finansal yüklere neden olabilir ve katı kayıt ve teknik seçim programı öğrencileri aceleci kararlar vermek için baskı altına sokabilir.
CBSE, sınavların birinci ve ikinci baskılarının ek sınavlar olmadan ek sınavlar olarak da hareket ettiğini açıkça belirtmiştir. LOC derecesinden sonra konu değişikliği yok. Bu reform uzman seçiminde esneklik sunsa da, adaylar adaylar listesini (LOC) tamamladıktan sonra konularını değiştirmemelidir. Öğrenciler ilk sınavda (Şubat Mart) bir konuyu atlayabilir ve Mayıs toplantısında bir alternatif seçebilirler. Bu, öğrencilerin bir gelişme aradıkları konulara odaklanmalarına yardımcı olabilir ve muhtemelen daha iyi genel performansa yol açabilir. Ancak, ilk sınavdaki tüm denekleri tamamlarsanız, yeniden ortaya çıktığınızda ikinci denemede aynı konuları almanız gerekir. Bu yine aynı modeli takip eder, ancak başka şekillerde. Bu, daha sonra çalışmaları sırasında yeni ilgi alanlarını veya güçlü yönleri keşfeden öğrencileri sınırlayabilir.
Kurul, pratik ve iç derecelendirmelerin sadece akademik yıl başına bir kez değerlendirildiğini ve ilk sınavdan sonra ayrı bir sertifika verilmediğini belirtmiştir. Bu kılavuz, öğrencilerin, birçokları için stres etkeni olabilecek ek sınavların yazdırılmadan sonuçlarını iyileştirmelerini sağlar. Son tutku sertifikası ve Mark Leaf ancak Mayıs sınavından sonra sağlanır, böylece her iki oturumun sonuçları da adayın her konuda hem hem de en iyi puanlar için elde edilmesi durumunda bulunur.
İkili sınav sistemi öğrencilere akademik yolculuklarında daha fazla fırsat ve destek sunmayı amaçlarken, öğrencilerin refahı üzerindeki etkileri, finansal düşünceler ve uzman seçim için karar verme süreci hem yönetim kurulu hem de öğrenci tarafından dikkatle değerlendirilmelidir. Sınav günlerindeki artışla ilgili endişeler de vardır, çünkü bu üst sınıflar için çalışma sürelerini etkileyebilir. Bununla birlikte, iyileştirmeler için temel bilgilere ve daha yüksek sınıfların başarısızlık olmadan hazırlanmasına dayanmaktadır. Öğrencilerin akademik büyümeyi geliştirmek ve teşvik etmek istedikleri konularda hedefli hazırlıklar yapmalarını sağlar.
Düzgün bir geçiş sağlamak için, ebeveynlerle olan eğitimcilerin ve eğitim kurumlarının, bu sınavların avantajlarını vurgulamak ve öğrencilerden ve ebeveynlerden gelen soruları etkili bir şekilde cevaplamak için öğretmen eğitimini artırmak için duyarlılık oturumları yürüttüğüne inanılmaktadır. CBSE eğitimcilerinin düzenli web seminerlerinin, meydana gelebilecek tüm zorlukların navigasyonu için daha net bir resim ve net talimatlar sunabileceğine inanılmaktadır. Öğrenciler için tavsiyeler de bu yeni formatın olanaklarını kullanmanın bir avantajı olacaktır. Genel olarak, gözlemlenmesi gereken hususlar vardır, önerilen değişiklikler eğitim ekosistemini zenginleştirmek için önemli bir vaat vaat eder ve enstitülere olan bağımlılığı azaltır ve öğrencileri sınıfta öğrenmeye ve daha derin kavramları anlamaya odaklamaya teşvik eder.
(Yazar Naman Jain, Ghaziabad, Silverline Prestige Okulu Başkan Yardımcısıdır. Beklentiler kişiseldir.)
2026'dan itibaren ikili sınavlar: Bu reform, öğrencilerin derecelendirmelerini iyileştirmeyi, başarısızlıkları azaltmayı ve akademik büyümeyi teşvik etmeyi ve aynı zamanda öğrencilerin farklı ihtiyaçları ve farklı eğitim standartları gibi zorluklarla başa çıkmayı amaçlamaktadır. (Fotoğraf: Sunil Ghosh/FileFoto)
Girişim, öğrencileri farklı sınav komiteleri arasında seçerek esnekliği artırmaya ve öğrenme yollarını kişiselleştirmeye çalışır. Nihayetinde, bu adım daha rekabetçi ve yenilikçi bir ortamı teşvik etme potansiyeline sahiptir. Değerlendirme yöntemlerini yeniden ele alabilir ve öğretim stratejilerini ve öğrencilerin ülke genelindeki taahhüdünü etkileyebilir, bu da uluslararası eğitimin demokratikleşmesi hakkında daha kapsamlı tartışmalara yol açar.
Buna ek olarak, öğrenci başarısızlığı olasılığını önemli ölçüde azaltacak ve geleneksel bilim ve matematiğe odaklanan konuların araştırılmasını araştıracaktır. Bu adaptasyon hem öğretmenlere hem de öğrencilere fayda sağlar, çünkü öğretmenler öğrencilerini sınavlarında, özellikle de belirli nedenlerle sınavların tamamı veya bir kısmı için bulunmayan öğrenciler için daha iyi kesme şansına sahip olacaktır. Ayrıca, bu sınavlar boşluklar bulmalı ve iyileştirici önlemler almalıdır; Bu nedenle, okullar nihayetinde akademik kalite standartlarını iyileştirerek ve iyi sonuçları olan öğrencilerin yüzdesini iyileştirerek fayda sağlayacaktır.
Buna ek olarak, girişim öğrenme boşluklarını belirlemeyi ve düzeltici önlemler almayı, sonuçta okulun akademik standartlarını iyileştirmeyi ve övgüye değer değerlerle mezun olan öğrenci sayısını artırmayı amaçlamaktadır. NEP kapsamındaki 3, 5 ve 8 sınıfları için önerilen derecelendirmelerin nihayet öğrencilerin sınavlara yaklaşma korkusunu azaltması önemlidir.
Ek sınav yok
Bu reformla ilgili en önemli şeylerden biri, öğrencilerin ilk sınavdaki puanlarından memnun oldukları takdirde ikinci denemeleri sırasında belirli konuları atlayabilmeleridir. Bu, öğrencilerin hem sınav toplantılarını tamamlamayı hem de testlerde en iyi performanslarını yansıtan işaret yaprakları almayı seçmelerine yardımcı olabilir. İyi notlar elde etme baskısı çünkü tek şansları orada olmayacak.
Bu yeni modelin bir başka önemli yönü, her iki sınavın tüm müfredatı kapsaması ve öğrencilere her iki oturum için aynı sınav merkezlerine atanmasıdır. Daha üretken olmalarına izin verin ve her şeyi tek şansla vermek yerine bilgilerini geliştirmeye odaklanın. Bununla birlikte, test ücreti modelinin de her iki girişim için ayrı ayrı değiştirildiğini ve toplandığını belirtmek önemlidir. Geliştirilmiş sınav ücretleri, bazı aileler için finansal yüklere neden olabilir ve katı kayıt ve teknik seçim programı öğrencileri aceleci kararlar vermek için baskı altına sokabilir.
CBSE, sınavların birinci ve ikinci baskılarının ek sınavlar olmadan ek sınavlar olarak da hareket ettiğini açıkça belirtmiştir. LOC derecesinden sonra konu değişikliği yok. Bu reform uzman seçiminde esneklik sunsa da, adaylar adaylar listesini (LOC) tamamladıktan sonra konularını değiştirmemelidir. Öğrenciler ilk sınavda (Şubat Mart) bir konuyu atlayabilir ve Mayıs toplantısında bir alternatif seçebilirler. Bu, öğrencilerin bir gelişme aradıkları konulara odaklanmalarına yardımcı olabilir ve muhtemelen daha iyi genel performansa yol açabilir. Ancak, ilk sınavdaki tüm denekleri tamamlarsanız, yeniden ortaya çıktığınızda ikinci denemede aynı konuları almanız gerekir. Bu yine aynı modeli takip eder, ancak başka şekillerde. Bu, daha sonra çalışmaları sırasında yeni ilgi alanlarını veya güçlü yönleri keşfeden öğrencileri sınırlayabilir.
Kurul, pratik ve iç derecelendirmelerin sadece akademik yıl başına bir kez değerlendirildiğini ve ilk sınavdan sonra ayrı bir sertifika verilmediğini belirtmiştir. Bu kılavuz, öğrencilerin, birçokları için stres etkeni olabilecek ek sınavların yazdırılmadan sonuçlarını iyileştirmelerini sağlar. Son tutku sertifikası ve Mark Leaf ancak Mayıs sınavından sonra sağlanır, böylece her iki oturumun sonuçları da adayın her konuda hem hem de en iyi puanlar için elde edilmesi durumunda bulunur.
İkili sınav sistemi öğrencilere akademik yolculuklarında daha fazla fırsat ve destek sunmayı amaçlarken, öğrencilerin refahı üzerindeki etkileri, finansal düşünceler ve uzman seçim için karar verme süreci hem yönetim kurulu hem de öğrenci tarafından dikkatle değerlendirilmelidir. Sınav günlerindeki artışla ilgili endişeler de vardır, çünkü bu üst sınıflar için çalışma sürelerini etkileyebilir. Bununla birlikte, iyileştirmeler için temel bilgilere ve daha yüksek sınıfların başarısızlık olmadan hazırlanmasına dayanmaktadır. Öğrencilerin akademik büyümeyi geliştirmek ve teşvik etmek istedikleri konularda hedefli hazırlıklar yapmalarını sağlar.
Düzgün bir geçiş sağlamak için, ebeveynlerle olan eğitimcilerin ve eğitim kurumlarının, bu sınavların avantajlarını vurgulamak ve öğrencilerden ve ebeveynlerden gelen soruları etkili bir şekilde cevaplamak için öğretmen eğitimini artırmak için duyarlılık oturumları yürüttüğüne inanılmaktadır. CBSE eğitimcilerinin düzenli web seminerlerinin, meydana gelebilecek tüm zorlukların navigasyonu için daha net bir resim ve net talimatlar sunabileceğine inanılmaktadır. Öğrenciler için tavsiyeler de bu yeni formatın olanaklarını kullanmanın bir avantajı olacaktır. Genel olarak, gözlemlenmesi gereken hususlar vardır, önerilen değişiklikler eğitim ekosistemini zenginleştirmek için önemli bir vaat vaat eder ve enstitülere olan bağımlılığı azaltır ve öğrencileri sınıfta öğrenmeye ve daha derin kavramları anlamaya odaklamaya teşvik eder.
(Yazar Naman Jain, Ghaziabad, Silverline Prestige Okulu Başkan Yardımcısıdır. Beklentiler kişiseldir.)